Rafale row: Anil Ambani files Rs 5000 crore defamation suit against National Herald

Rafale row: Anil Ambani files Rs 5000 crore defamation suit against National Herald

Courtesy : Agencies28/08/2018 07:25

Anil Ambain’s Reliance Group companies have filed a Rs 5000 crore defamation suit against congress- owned National Herald, claiming an article published in the newspaper regarding the Rafale fighter jet deal was “libelous and derogatory.

They also filed a second similar suit against Gujrat congress leader Shakti singh Gohil seeking rs 5000 crore in damage for defamation. The two suits were filed by Reliance Defence, Reliance Infrastructure and Reliance Aerostructure, which belong to Anil Ambain led Reliance  Group.

The first suit against Associated Jiurnals Limited, the publisher of the National Herald, its editor in- charge Zafar Agha and author of the Article, vishwadeepak. The second suit is against Gohil, who as a congress spokesperson reportedly had made certain allegations about the Rafale fighter jet deal and Anil Ambani’s firms.

The suits were filed yesterday in the court of city civil and session judge PJ Tamakuwala, who issued notice to the respondent and sought replies by September 7, said advocate PS Champaneri who is representing both the National Herald and Gohil.

The suit against the newspaper alleged that the article titled ‘Anil Ambani floated Reliance Defence 10 days before Modi announced Rafal deal’ was libelous and defamatory, and it “mislead the general public to believe that undue business favours are being extended to them by the government of the day”.

The article conveys a “negative image” and adversely affects the public perception” of Reliance Group and its chairman Ambani, it said. It has caused “considerable damage” to reputation and goodwill of plaintiff firms, it said, seeking damages of Rs 5,000 crore.

If you have any comments, please click here

Post a comment
×

Submit Comment